onsdag 24 februari 2010

Ispirerande helg i Stockholm!

I helgen åkte jag och den nya lilla familjen till Stockholm!


Äntligen drar val kurser/utbildningar igång.


Hade med mig sambon som tog hand om Vincent medan jag var på seminarier och kom till dem och matade lite då och då.


Jan Björklund var en av de första talarna på fredagen. Blev imponerad av hans modell att tala och väva ihop skolan, pension och kärnkraft.

Under lördagen började jag med en grupp kring Personvalskampanj! Har aldrig drivit en "riktig" personvalskampan innan (har haft affischer, slogans etc. men inte gått ut aktivt och fört fram "mig" utan har jobbat för Folkpartiet och fört fram partiets politik).
Nu i år ser jag fram emot att driva personvalskampanj...samtidigt som det känns att som riksdagskandidat blir det mycket Folkpartiets politik jag vill driva fram...vilket känns underbart. Det är ju politiken/åsikterna som är bra!

Nyamko Sabouni inspirerade mig med sitt tal kring jämställdhet och integration.

Min hjälte (förebild) Birgitta Ohlsson präntade in lite EU och Europa i oss vilket var kanon, även om valet inte är ett europaval kommer frågorna absolut tas upp (inte minst med tanke på De RödGrönas röra i dessa frågor).


Hoppas på att få ta med mig familjen på fler grejer under våren. Behöver ha med mig familjen eftersom jag ammar och att Vincent inte kan vara ute med mig bland en massa folk än...han är ju trotts allt förtidigt född, inte så gammal och har ett begränsat immunförsvar i dessa förkylningstider...och så har han en mamma som vill åka på allt, hela tiden...men jag bidar min tid...Oklassiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar