måndag 9 augusti 2010

Minkuppfödning!?

Skrämmande bilder i rapport ikväll...vet inte om jag blivit mer blödig efter att ha blivit mamma men jag mådde riktigt illa efter inslaget.

I Blekinge, framförallt i Sölvesborg har vi mycket minkuppfödning. I förra valet försvarade jag den i debatter, Folkpartiet har stöttat näringen.
Jag har personligen tyckt: nja ganska ok, bättre att vi i Sverige har uppfödningen och kan kontrollera att djuren har det bra än att den flyttar utomlands.

Idag är jag inte så säker på vart jag står i frågan om minknäringen. Även om det i mkt är pengar som styr tror jag absolut inte att djurmisskötsel pågår medvetet, men för det är det inte rätt. Argumentet att fortsatt ha uppfödning i Sverige för att ha kontroll över hur djuren behandlas...men när även det verkar brista....kluven är bara förnamnet.

Personligen emot minkuppfödning. Partiet är fortfarande officiellt för.

1 kommentar:

  1. Varför inte sattsa på Munkuppfödning istället, skrev några av mina vänner på Facebook. Inte en helt dum tanke:) Skulle det vara benediktiner eller dominikaner?

    SvaraRadera