måndag 15 april 2013

Tack för förtroendet - Ny ordförande i Länsförbundet


Pressmeddelande - Anna Ekström -Ny ordförande för Folkpartiet Blekinge

Anna Ekström har idag den 13 april på Folkpartiet i Blekinges årsmöte på Ronneby Brunn valts till ny ordförande för länet.

Anna har sedan tidigare ett starkt engagemang i länet i form av gruppledare för Folkpartiet i Region Blekinge. Anna är också mycket aktiv i Folkpartiet Karlskrona där hon nyligen blivit ordförande i Handikappnämnden.

-Jag vill stå upp för den socialliberala politiken. Östersjön, integration och arbetsmarknaden är viktigast för mig.  

-Ser fram emot att driva Folkpartiet i Blekinge framåt inte minst mot det stundande valet 2014.


Kontakt:

Anna Ekström. Tel 0731-507582. anna.ekstrom@folkpartiet.se

1 kommentar:

  1. Hej, jag skymtade en artikel av dig på Liv&Rätt och kan säga att det är på tiden att äntligen en kristen liberal gör entré.

    Själv är jag kristen, men brukar säga att jag är liberal-konservativ. För att täcka alla skrymslen och vrår så att säga.

    Du är verkligen aktiv i ditt distrikt och det är vi många som uppskattar av en politiker. För övrigt är jag kanske inte någon som tror att politiker har alla lösningar (hmm inte många alls i praktiken), men jag tror på aktiva och resursstarka människor oavsett var de hamnar i tillvaron.

    Som kristen vill man gärna ha fokus på de inre värdena i människor. Mycket av det som just nu går fel i Sverige tror jag beror på en andlig fattigdom hos folket. Man saknar både botten i sig själv och grunden för hur man förstår och bemöter andra.

    Denna förstörelse (inte bara det senaste i Husby) man kan se i parker, lekplatser, grillställen, badställen, bostadsfasader, busskurer... listan kan göras hur lång som helst, tror jag uppstår i ett förakt för det allmänna. Allmän egendom är ingens egendom. Att någon har suttit vid ett skrivbord och planerat hur detta allmänna ska se ut förstår ingen. Det har uppstått en så stor spricka mellan de beslutande organen och mannen på gatan att ingen egentligen känner att man har något att påverka själv.

    Därför vill jag sända dig en ros som tack för att du verkligen verkar engagera dig i människans vardag. Det är ju i den vi alla lever.

    SvaraRadera