lördag 27 augusti 2011

"Ett yrväder inom politiken"


Har i denna veckan blivit kallad för ett "yrväder inom politiken" ett positivt sådant ska kanske tilläggas.

Känns gott att kunna ha de orden i tankarna när jag ser tillbaka på en vecka med flera hårda politiska möten.


I onsdags var det region Blekinge arbetsutskott. Som vanligt ligger jag på som en igel på Mats (s) om besluten t.ex:

-Hur svårt ska det vara att i ett delårsrapport skriva så att det går att läsa ut var i processerna vi är, t.ex.

-Eller varför tas regionionfrågan inte på mer allvar!? Jag yrkade från Fp:s sida redan i Januari att skyndsamma steg senast under vårterminen så skulle kontakt tagits, beslut om vart Blekinge vill gå (vart Region Blekinge vill...sen är det en annan sak att frågan först ligger i Landstingets händer...men de har lite annat att göra...plus att påtryckning är aldrig fel!) och som regionråd som Mats är borde han ta stora stegen i denna fråga. ...speciellt eftersom han tillsammans med Kalle (s), Lennarth (m) och Alexander (m) har tagit "monopol" på att vara regionens röster i denna fråga.

Att folkpartiet är ense i regionfrågan, som vi varit länge (innan valet 2010)...ses som lite "orättvist". Jag tycker det är skönt! Har ett tydligt mandat och mål att jobba mot!


Tillbaka till yrvädret...Som jag fått uppmaningen att inte sluta med. Och ja, jag har nog ganska svårt att släppa mitt sätt att vara...även om jag ibland skulle önska att jag va lite smidigare i vissa situationer och inte alltid va ett yrväder:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar