onsdag 26 maj 2010

Helt galet! Blodomloppet i Karlskonra

Ikväll efter en heldags möte med Barn- och Ungdomsnämnden (med alla rektorerna inbjudna, blev många bra möten) gjorde Vincent och jag tävlingsdebut i Blodomloppet i Karlskrona.

Vi sprang för att uppmärksamma och fånga in nya Blodgivare!

Jag, Vincent och min vän Victor

Hade själv gärna lämnat blod. Det är ett mål i mitt liv att någon gång få bli blodgivare...varit mitt mål länge, sen min pappa som ger blod kom hem med blodgivarmuggar och annat som jag minns från det att jag var runt tio (likt en klassisk dröm att bli brandman). Just nu får jag inte lämna på ett tag som nybliven mamma, sen hoppas jag. Dock har jag en gammal åkomma med få trombocyter (de röda blodkropparna som får blodet att levra sig vid skador etc.) som kanske kan ställa till det. Men det var länge sedan, mina blodvärden kan ha förändrats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar