tisdag 11 maj 2010

Idag: Ringrostlig debatt på Väggaskolan

Dagens debatt i Karlshamn 08:00-11:20 (årskurs 3) gick både bra och trögt.

Känner mig lite ringrostlig på paneldebatter, framförallt är det de snabba "vi tycker dethär på en minut" som inte sitter riktigt än.

Det som går bra är framförallt att vår arbetspolitik är grymt bra! Och skolpolitiken såklart och vår syn på integrationen och SFI.
Jag älskar att vara med på paneldebatter, speciellt som folkpartist och fler debatter kommer det att bli framöver. Veckans debatter i Karlshamn var startskotten.

Idag hade jag med mig min burka/nikab. Den är för mig en symbol för människors egna val och integritet. Vill någon bära den är det för mig helt okej. Det är inte min roll som politiker att säga till någon vad de får ha på sig eller ej. Att bära slöja som ung tjej idag på en skola tycker jag är riktigt starkt gjort, att stå för en tradition etc. Dock...idag använde vänsterpartisten som satt till höger om mig burkan i ett helt fel syfte! Han tog tag i den och sa att han skulle kämpa mot kvinnoförtryck och mot slöjor.... ah.... det var inte min intention. ...men men jag lär sålänge jag lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar