onsdag 8 september 2010

Sverigedemokraterna visar sitt rätta främlingsfientliga ansikte- Dagens Sydöstran

Dagens Sydöstran bjuder:



Sverigedemokraterna visar sitt rätta främlingsfientliga ansikte



I sin valfilm, där en svensk pensionär jagas av svartklädda människor i burka, visar Sverigedemokraterna upp sina främlingsfientliga åsikter helt utan förskönande omskrivningar.

Genom att SD på detta övertydliga sätt visar att de vill sprida rädsla och ställa människor mot varandra, ger de oss, alla röstberättigade, chans att verkligen ta ställning.

SDs universallösning på alla problem i Sverige är att minska invandringen av människor som kommer från länder med krig och utbredd fattigdom. Var finns solidariteten?

Om jag levde under krig och mina barn försökte somna till ljudet av detonerande bomber, skulle jag också göra allt som stod i min makt för att ta oss till ett säkert land. Om mina barn svalt och dog av sjukdomar som kunde ha behandlats med rent vatten och vanligt penicillin, skulle jago ckså försöka ta oss till ett land där vi kunde överleva.

Det är bara drygt 100 år sedan Sverige var ett fattigt land och Karl-Oskars och Kristinas verkliga motsvarigheter flydde till Amerika föratt deras barn svalt ihjäl i Sverige. Av samma orsaker flyr människor till Sverige idag.

I valet den 19 september har du och jag chansen att visa att vi vill ha ett Sverige där alla människor bemöts på lika villkor och med respekt. Ge inte din röst till ett parti som sprider rädsla och främlingsfientlighet.

Gunillla Leander
Karlskrona

Anna Ekström
Riksdagskandidat FP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar