onsdag 26 januari 2011

Ang barnpassning under mötestid

Många åsikter kring detta med barnpassning (för barn innan dagis är ett alternativ).

Speciellt att Region Blekinges och Karlskrona kommuns politiska ledning reagerar så olika:


I Karlskrona kommun sa (fritt formulerat) ordf. Camilla Brunsberg (m): Klart det ska fixa sig, viktigt att alla ska kunna vara med på mötena som har blivit invalda! Märkligt att det inte finns användbara regler sedan tidigare!

I Region Blekinge sa (fritt formulerat) ordf. Mats Johansson (s): jag vet inte hur vi gör rent formellt, är det möjligt? Klart att vi ska titta på det, jag kan inte lova att jag har en majoritet bakom mig att göra det möjligt (dvs. jag kan inte lämna bort gosingen nu i förväg innan något beslut är taget för det är inte säkert att det blir så) men det är klart att nya förutsättningar måste ge nya lösningar.

För allt i världen!!!! Detta är inte en politisk fråga. Det handlar inte om att en småbarnsförälder är S, M, V, MP, FP, C, SD, KD etc. det handlar om att oavsett politisk hemvist är vi i samma sits:

Att antingen gör vi det möjligt för småbarnsföräldrar med barn som dagis inte välkomnar (än) att vara med. Om inte får vi skriva in att det inte ska skickas ut kallelse till de som har sådana små barn och rekommendationer till partierna att inte sätta fertila människor på valbara platser...eller så är det ett steg i en riktning vi inte vill:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar