onsdag 19 januari 2011

Regionstyrelsen

Idag tog Regionstyrelsen verksamhetsplanen för 2011. Och den är gedigen! Stor och kraftfull... mina tankar går till hur det ska kunna gå att fylla upp att Blekinge ska bli den metropol under 2011 som planen ger sken av...lite överdrivet kanske men planen talar om att mycket ska hända och jag hoppas verkligen att regionen nu har verktygen till att handla för Blekinges bästa!

La två yrkande. Dels att verksamhetsplanen ska läggas fram vid minst två tillfällen för att kunna revideras etc. (Detta tyckte ordf. redan gjordes, vilket jag köpte, det är bra)

Mitt andra yrkande rörde sig om regionsamarbetet som är pågång. Det måste tas initiativ NU! Regionstyrelsen äger inte frågan men vi äger rätten att trycka på! (ordf. Mats (s) tyckte inte att tiden fanns att ta beslut/trycka på redan nu till våren...) Fick dock till en kompromiss då skrivelsen i verksamhetsplanen stärktes litegrann.

Framförallt två slag för att visa att jag inte tänker sitta av tiden i Regionen - Här gäller det att sätta sig in i frågor och vara aktiv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar