tisdag 22 juni 2010

Pressmeddelande: LYFT Blekinge - en kajakkampanj

Pressmeddelande från Folkpartiets riksdagskandidat Anna Ekström:

”Kajakkampanj för att lyfta Blekinge”

Som Folkpartiet Blekinges riksdagskandidat kommer jag kämpa för att lyfta Blekinge! Jag kommer kämpa för goda förbindelser till vårat vackra kustlän, en bra sjukvård och en skolpolitik som ger varenda unge en möjlighet att lyckas. Jag kommer tillsammans med min valledare Hampus Bergquist paddla längs hela Blekinges kust med start måndagen den 28:e juni i Sölvesborg.

Vi kommer att besöka hamnar och campingplatser längs kusten för att prata med sjöfarare och semesterfirare om vad jag som riksdagskandidat kan göra för att höja Blekinge för dem. Folkpartiet Blekinge älskar skärgården och vill verka för en levande kustmiljö i Blekinge, därför känns det naturligt för mig som Folkpartistisk riksdagskandidat att spendera en vecka av den svenska sommaren i skärgården. Eftersom jag är En Oklassisk Politiker gör jag det i en havskajak, svettigt och kul!

Vi håller en presskonferens vid småbåtshamnen (glassbåten) i Sölvesborg klockan nio på morgonen den 28:e juni innan vi sätter full fart mot Kristianopel.

Vårt mål är att nå fram till Kristianopel till lördagen den 3 juli för att delta i löpartävlingen Kristianopel Runt som går av stapeln klockan tio på förmiddagen.

Anna Ekström

Riksdagskandidat Folkpartiet Blekinge


Veckans program:

Måndag: 09:00 Presskonferens vid småbåtshamnen (glassbåten) i Sölvesborg.

Mål: Pukavik och Alholmens camping.

Tisdag: Mål: Karlshamn och Järnaviks camping.

Onsdag: Mål: Ronneby och Ronneby havscamping.

Torsdag: Mål: Karlskrona och Trumenäs camping.

Fredag: Mål: Campingen i Kristianopel.

Lördag: Mål: Springa Kristianopel Runt!

Kommer vi lyckas hålla tidsplanen? Följ oss på www.annaekstrom.blogspot.com, eller ring/sms:a och fråga hur det går på 0731 50 75 82.

1 kommentar:

  1. Anna, du är helt enkelt grym. Stort lycka till!

    SvaraRadera